Comunicat en suport de la vaga de treballadors/es subcontractats/des del MACBA i l'Arxiu Històric

Les treballadores i treballadors d'educació i recepció del MACBA i de l'Arxiu Històric de Barcelona, contractats per l'empresa Ciut'art, s'han declarat en vaga indefinida a partir del dia d'avui. La motivació que hi ha al darrere és la nova licitació dels serveis: el museu rebrà la mateixa quantitat però les condicions laborals variaran, a costa un cop més de les persones més desprotegides en la relació laboral establerta entre elles, el museu i l'empresa que contracta de forma directa, Ciut'art. Les jornades es veuran reduïdes, es prescindirà d'algunes treballadores i s'incidirà en la jerarquització i divisió entre el personal, fent clara ostentació de les males pràctiques que assolen el sector cultural.

Quan s'està plantejant una ampliació del MACBA amb un cost d’uns quants milions d'euros, retallar condicions dels treballadors i per tant aconseguir "optimització" financera a costa de salaris ja de per sí precaris (5 €/hora), és sens dubte un exemple més de la gran contradicció en institucions i empreses culturals, que suposadament tenen molt presents conceptes bàsics del que implica l'explotació laboral però en fer les seves polítiques internes cauen en les misèries neoliberals. Punt estrella d'aquestes és la subcontractació, que és precisament la reivindicació de base d'aquesta vaga contra la precarietat, eliminar aquesta pràctica abusiva de les relacions laborals.

El sindicat Solidaritat i Unitat dels Treballadors (SUT) apunta també que la licitació que acaba de ser publicada no compleix amb els mínims i inclou condicions que van del tot en contra dels drets laborals dels treballadors subcontractats. Es demana contractació directa i indefinida i acabar amb la inestabilitat que comporta un sistema a on els beneficis sempre cauen en les mateixes butxaques. La PAAC dóna suport novament a aquesta acció en favor d'una millora real en les condicions de vida de les persones treballadores de la Cultura i fa una crida a la mobilització​ per acabar amb aquesta xacra.​ Prou de ​polítiques culturals que beneficien els més rics. Prou de subcontractes ​d'explotació.

Més notícies
Arxiu de notícies